Τρια Κιλά Κώδικα - The Serious Blog

Η σοβαρή πλευρά της αστείας πλευράς της Πληροφορικής

Θάνατος στα τηλέφωνα και τα μικρά κίτρινα χαρτάκια

Αυτό το post δεν αφορά αυστηρά όσους ανήκουν στο χώρο της πληροφορικής. Είναι αρκετά πιο ευρύ και αφορά όλους όσους δραστηριοποιούνται είτε σε κάποιο (μικρό, συνήθως) εταιρικό σχήμα, είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Τους μόνους ίσως που ενδέχεται να μην αφορά είναι τους υπαλλήλους μεσαίου / μεγάλου μεγέθους οργανισμών που έχουν υιοθετήσει και επιβάλλει τις δικές τους πρακτικές και εργαλεία.

Για να κρατάς τις δουλειές σου σε τάξη, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι, ο καθένας με τα συν του και τα πλην του. Έχω περάσει από (σχεδόν) όλα τα διαφορετικά στάδια, οπότε θέλω να μοιραστώ μαζί σας την εμπειρία μου από το καθένα και τα εργαλεία που τελικά κατέληξα να χρησιμοποιώ.

Πριν αναλύσουμε τα διάφορα “εξελικτικά” στάδια, να πούμε λίγο τι εννοούμε λέγοντας “οργάνωση”. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορεί να οργανώσει κανείς, στο παρόν post όμως θα εστιάσω περισσότερο στα θέματα διαχείρισης επαφών (contact management), διαχείρισης ευκαιριών (prospect/lead management) και διαχείρισης εργασιών (project management). 


Στάδιο 1: Του πρωτάρη (ή αλλιώς post-it, χαρτοπετσέτες και text files στην καλύτερη)

Μεγάλο ποσοστό εταιριών και επαγγελματιών σήμερα βρίσκεται σε αυτό το στάδιο, έστω και αν αρνείται πεισματικά να το παραδεχτεί. Μπορείτε να κάνετε μια “αυτοδιάγνωση” και να διαπιστώσετε αν όντως ανήκετε εδώ απαντώντας με ναι ή ου στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ανταλάσσω εταιρικές κάρτες με κάποιον η, εναλλακτικά, emails με πληροφορίες επαφής. Καταχωρώ τα στοιχεία του κάπου; (Αν δεν έχεις κάρτες ή υπογραφή στα emails σου, προχώρα παρακάτω. Αν δεν έχεις email, προχώρα σε άλλο site, δεν υπάρχει τίποτα να δεις εδώ.)
  • Μπορώ να ανατρέξω σε μια κουβέντα που έκανα με κάποιον πελάτη πριν από πέντε μήνες σχετικά με ένα έργο, χωρίς να χρειαστεί να κάνω 500 κλικ σε ισάριθμα emails η/και να αναλώσω ένα τρίωρο ψάχνοντας; (Αν τις σοβαρές κουβέντες τις κάνεις μόνο τηλεφωνικά γιατί “που να στέλνουμε mail τώρα”, προχώρα παρακάτω.)
  • Οταν κάποιος μου λέει από το τηλέφωνο ή κατ’ιδίαν κάτι σημαντικό, του ζητάω να μου το στείλει και γραπτώς; (Αν η απάντησή σου είναι “το σημειώνω σε ένα φύλλο χαρτί κουζίνας που βρήκα εκεί κοντά”, προχώρα παρακάτω.)
  • Κρατάω κάπου μια οργανωμένη λίστα με εργασίες που πρέπει να γίνουν, μαζί με την ημ/νία που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί, ώστε να ξέρω τι έχω να κάνω μέσα στην ημέρα, στη διάρκεια της εβδομάδας, του μήνα; (Αν η απάντησή σου είναι “τα έχω όλα στο μυαλό μου”, προχώρα παρακάτω).
  • Αν έχω υπαλλήλους ή συνεργάτες στους οποίους έχω αναθέσει εργασίες και υπαρξουν σημαντικές αλλαγές στις προτεραιότητές μου, το επικοινωνωνώ με δομημένο τρόπο που επιτρέπει στους υπόλοιπους να οργανώσουν τις εργασίες τους κατάλληλα; (Αν η απάντησή σου είναι “παίρνω επειγόντως τηλέφωνα στα κινητά ουρλιάζοντας “SOS” ή χοροπηδάω από γραφείο σε γραφείο φωνάζοντας “αφήστε ο,τι κάνετε, κάντε αυτό που θα σας πω” προχώρα παρακάτω)

Αυτά για αρχή. Αν, αγαπητέ αναγνώστη, διαβάζοντας τις ερωτήσεις αυτές άρχισες σε κάθε μια να “προχωράς παρακάτω” ως μοντέρνος froggy, ΚΑΙ ΘΕΩΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΣ, τότε λυπούμεθα, δεν υπάρχει ελπίδα άμεσα για σένα. Προχώρα τόσο παρακάτω όσο το να διαβάσεις κάτι άλλο.

Αν όμως, έστω και στοιχειωδώς, κάνεις ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω, σίγουρα θα έχεις καταλάβει ότι υπάρχει χώρος για βελτίωση. Ενδείξεις για αυτό είναι το ότι συχνά ξεχνάς τι είχες να κάνεις, πελάτες σου σου τηλεφωνούν εξαγριωμένοι, συμφωνείς άλλες τιμές στο τηλέφωνο και τελικά άλλες δίνεις στις προσφορές, ξεχνάς πότε πρέπει να παραδώσεις κάτι, και γενικά η ζωή σου είναι ένα χάος. Ασε, δε, τα χαρτάκια. Παντού. Κάθε μεγέθους και υφής, από μικρά τετράγωνα ως κομμάτια από χαρτόκουτες. Με κάθε χρήσιμη ή άχρηστη πληροφορία που μπορείς να φανταστείς, φτιάχνουν πάκους στο γραφείο σου, κρύβουν το πάτωμα και κοντεύουν να γίνουν η νέα σου ταπετσαρία. Είμαστε σίγουροι ότι για να βρεις ένα τηλέφωνο σε αυτό το χαμό φωνάζεις ιδιωτικό ερευνητή. 

Ναι, έχω περάσει από αυτό το στάδιο. Μικρός και άμαθος ήμουν, έχοντας μόλις τελειώσει το σχολείο. Δούλευα από τότε σε διάφορα πράγματα, εκ περιτροπής, παράλληλα με τις σπουδές μου. Τα εργαλεία αυτοοργάνωσης σίγουρα δεν ήταν τόσο εξελιγμένα όσο σήμερα, αλλά παρ’όλα αυτά δεν αποτελεί αυτό μια επαρκή δικαιολογία. Ηταν μια τραυματική περίοδος που θέλω να διαγράψω (επαγγελματικά) από τη ζωή μου. 


Στάδιο 2: Του “έπαθα κι έμαθα” (ή, αλλιώς, ψιλοοργανώνομαι)

Αποφασίζεις πλέον να ξεφύγεις από το Στάδιο 1 και να υιοθετήσεις μερικές, πρόχειρες έστω, πρακτικές οργάνωσης. Φτιάχνεις μια σοβαρή λίστα επαφών στο κινητό σου, πετάς τα άχρηστα χαρτάκια, δημιουργείς μερικά spreadsheets στον υπολογιστή σου με σημαντικές πληροφορίες όπως λίστες εργασιών, ημερομηνίες - κλειδιά, συμφωνημένες τιμές και ούτω καθ’εξής.

Ουφ, σίγουρα τα πράγματα είναι πιό οργανωμένα πλέον. Τουλάχιστον έχεις ορισμένα σταθερά σημεία αναφοράς. Καμμια 20αριά spreadsheets, κατά μέσο όρο, διασκορπισμένα παντού στο σκληρό σου δίσκο, τα οποία ξεχνάς σποραδικά να ενημερώσεις, ενώ εκ φύσεως κατά καιρούς υποτροπιάζεις προς το Στάδιο 1, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν γύρω σου και πάλι αδέσποτα κανα κιλο post-it. Χάος, αλλά ελαφρά πιό οργανωμένο. Κάπου θα τη βρεις την καταληκτική ημερομηνία που έπρεπε να παραδώσεις. Συνήθως θα είναι προχθες.

Μην το παίρνεις στη λάθος διάσταση αυτό. Πολλοί επαγγελματίες και εταιρίες, ακόμα και σήμερα, λειτουργούν υπό αυτή την υβριδική μορφή “οργάνωσης”. Προσωπικά έχω περάσει από τουλάχιστον 2-3 τέτοιες, όπου τα excel έδιναν και έπαιρναν, και μάλιστα πολλές φορές γίνονταν αλλαγές σε αντίγραφά τους από το προσωπικό ανάλογα με τις πληροφορίες που είχαν, με αποτέλεσμα στο εταιρικό δίκτυο (λέμε τώρα) να κυκλοφορούν πολλαπλές κόπιες του ίδιου πράγματος με άλλα στοιχεία, ενώ το manual sync αυτών λεγόταν “μπαίνω με administrator account στο PC σου και σου κάνω paste ένα καινούριο αρχείο στο desktop σου”.

Σε αυτό το επίπεδο έχεις ελπίδες να οργανωθείς καλύτερα, ακόμα και αν δεν θέλεις να καταφύγεις σε πιό προηγμένες λύσεις. Πώς; Να μερικές προτάσεις.

  • Οργάνωσε τις επαφές σου σε ένα κεντρικό σημείο. Ακόμα και αν αυτό είναι ένα text αρχείο γραμμένο στο notepad, φτιαξε κάπου ένα shared folder στο δίκτυό σου (ή στο αγαπημένο σου cloud storage service) και σιγουρέψου ότι έχεις ΜΟΝΟ μια κόπια αυτού του πράγματος με τις πιό ενημερωμένες πληροφορίες. 
  • Ενοποίησε τα spreadsheets που βλέπεις να γυρίζουν γύρω - γύρω σε μια χούφτα πράγματα που το καθένα δεν περιέχει πληροφορίες που μπορείς να βρεις και αλλού, ώστε μια αλλαγή σε ένα να μην σημαίνει αλλαγές σε άλλα δέκα αρχεία.
  • Βάλε ημερολογιακές πληροφορίες (προθεσμίες, υπενθυμίσεις κλπ) σε ένα calendar (π.χ. google calendar) ώστε να τις έχεις μαζεμένες και να μπορείς να μοιραστείς πράγματα με όποιον χρειάζεσαι.
  • Οργάνωσε τα email σου ανά πελάτη ώστε να έχεις συγκεντρωμένες όλες τις συνομιλίες σου για να ανατρέχεις γρήγορα μετά σε αυτές. Φτιάξε folders και rules στο Outlook, Tags στο Gmail, ή οτιδήποτε παραπλήσιο υποστηρίζει η υπηρεσία και ο email client που χρησιμοποιείς.
  • Αν έχεις προσωπικό και θέλεις να ανταλάσσεις γρήγορα πληροφορίες με αυτό, σταμάτα να τους καλείς στα εσωτερικά τους τηλεφωνα κάθε τρεις και λίγο - ακόμα και να τους στέλνεις email δεν είναι καλή πρακτική. Βρες κάποιο λογισμικό που να μπορείτε να χρησιμοποιείτε από κοινού (π.χ. το Trello είναι μια καλή επιλογή), ή συννενοηθείτε ώστε να χρησιμοποιήσετε κάποιον δωρεάν instant messenger και να κάνετε τη δουλειά σας γρήγορα και με μια υποψία καταγραφής.

Στάδιο 3: Του “σοβαρεύομαι” (η, αλλιώς, γίνομαι επιτέλους επαγγελματίας)

Ας το παραδεχτούμε: Αν δουλεύεις παραπανω από ένα project ή με παραπάνω από ένα πελάτη ή με παραπάνω από τον εαυτό σου ως συνεργάτη τότε πολύ σύντομα θα αντιληφθείς ότι οι λύσεις των προηγούμενων σταδίων είναι απλές καραμέλες, ενώ τα χαπάκια που θα αναγκαστείς να πάρεις σύντομα για να μην σε τρέχουν με νευρικό κλονισμό στα νοσοκομεία θα στοιχίσουν πολύ ακριβότερα από το να οργανωθείς στοιχειωδώς. 

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; 

Από οικονομικής απόψεως σημαίνει να επιβαρυνθείς ένα μηνιαίο, ετήσιο ή εφάπαξ κόστος ενοικίασης ή απόκτησης μιας εφαρμογής διαχείρισης εργασιών / CRM ή συνδυασμού αυτών. Αυτό όμως είναι το λιγότερο.

Από την άποψη της επαγγελματικής σου φιλοσοφίας, σημαίνει μια τεράστια στροφή. Το να έχεις μια εφαρμογή και να τη “χρησιμοποιείς” δεν αρκεί. Πρέπει να αλλάξεις όλη σου τη φιλοσοφία προκειμένου να μπορείς να την αξιοποιήσεις για να παρακολουθείς πραγματικά τα έργα σου, τις ευκαιρίες σου τους πελάτες σου. Αλλά θα πούμε για αυτό λίγο παρακάτω. Ας δούμε προς το παρόν μερικές από τις πιθανές σου επιλογές.

Εκεί έξω υπάρχει μια απίστευτη ποικιλία εφαρμογών, με τα συν και τα πλην τους. Θα αναλύσω παρακάτω αυτές που έχω δοκιμάσει προσωπικά, έστω και για λίγο. Χρησιμοποίησέ το αυτό ως σημείο εκκίνησης και όχι ως οδηγό επιλογής. Μπορεί κάτι άλλο που δεν βρίσκεται σε αυτή τη λίστα να κάνει τη δουλειά καλύτερα, άρα ψάξου.

Από εδώ και πέρα θα αρχίσω να μιλάω με το “σεις και με το σας” μια και αν έφτασες εδώ είσαι σίγουρα αποφασισμένος να οργανωθείς, άρα πρέπει να είμαι και εγώ πιο ευγενικός :)


“Καθαρές” εφαρμογές διαχείρισης έργων

Αυτές απαιτούν και την περισσότερη προσπάθεια, αναφερόμενοι στην αλλαγή φιλοσοφίας με την οποία αντιμετωπίζετε την οργάνωσή σας. Χρησιμοποιώντας τις σωστά μπορείτε να διαχειριστείτε τα έργα σας με απίστευτη λεπτομέρεια, γνωρίζοντας κάθε στιγμή τόσο την πρόοδο όσο και τα πιθανά θέματα που αντιμετωπίζει κάθε έργο. Ναι, σε περίπτωση που έχετε την απορία, υποστηρίζουν τις περισσότερες φορές Gantt charting.


Teamwork


Η εφαρμογή που επέλεξα να χρησιμοποιώ. Ο λόγος; Υποστηρίζει απεριόριστο αριθμό χρηστών σε οποιοδήποτε πλάνο χρέωσης (τα πλάνα χρέωσης ορίζονται με βάση τον αριθμό των ενεργών projects ανά πάσα στιγμή και όχι ανά χρήστη) και είναι εξαιρετικά εύχρηστο και γρήγορο, τόσο για μένα όσο και για τους πελάτες μου. Συν το ότι γίνεται integrate με Google Apps, Dropbox, OneDrive και καμμια τριανταριά ακόμα πράγματα. Έχει μερικές ελλείψεις (π.χ. τα tasks δεν έχουν workflow status, είναι μόνο ανοιχτά/ολοκληρωμένα) αλλά οι τύποι εκει πάνω στην Ιρλανδία προσθέτουν συνεχώς features. Εχει και free plan. Τα paid plans ξεκινάνε από $12 / μήνα χωρίς περιορισμό στους χρήστες, με 5 ενεργά projects (μπορείτε να έχετε όσα θέλετε ανενεργά, μόνο 5 από αυτά όμως μπορείτε να δουλεύετε ταυτόχρονα). Α, έχει και φοβερό email integration.


ActiveCollab


Αν δεν υπήρχε το Teamwork, μάλλον θα χρησιμοποιούσα αυτό. Ούτως η άλλως, η εμπλοκή μου με το ActiveCollab είναι μεγάλη λόγω συνεργασίας μου με εταιρία που το χρησιμοποιεί ως κύριο εργαλείο διαχείρισης έργων. Αν και “πάσχει” λίγο στο UI (έχουν υποσχεθεί ότι θα το αναβαθμίσουν πάντως) και σε λεπτά σημεία λειτουργικότητας που εμένα προσωπικά με απασχολούν αλλά άλλους μπορεί όχι, είναι εξαιρετικά πλήρες. Υπάρχει μια γκάμα plugins με τα οποία μπορείτε να επεκτείνετε τη λειτουργικότητά του, με πιό χρήσιμο ένα που δίνει statuses στα tasks άρα μπορείτε να βλέπετε και με οπτικό τρόπο σε ποιό στάδιο βρίσκεται μια εργασία (εχει ξεκινήσει - είναι σε αναμονή - έχει ολοκληρωθεί και αναμένει έλεγχο κλπ). Διατίθεται ως hosted service με χρέωση ανά χρήστη και σε installable version που τη στήνετε σε τοπικά σας μηχανήματα. Τα paid plans ξεκινάνε από $25 / μήνα για 5 χρήστες ενώ η self-hosted έκδοση χωρίς περιορισμούς βρίσκεται στα $499.


Εφαρμογές διαχείρισης tasks / issues /bugs:

Αν αυτό που κυρίως σας απασχολεί είναι το να έχετε λεπτομερή εικόνα των software projects σας, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια τέτοια εφαρμογή, είτε μόνη της είτε σε συνδυασμό με κάποια από τις εφαρμογές διαχείρισης εργασιών που αναφέρθηκαν παραπάνω. Η γκάμα από την οποία μπορείτε να επιλέξετε είναι τεράστια, εδώ αναφέρω μόνο ως παραδείγματα τις εφαρμογές με τις οποίες έχω προσωπική εμπειρία.


BugTracker.NET


Το πιό απλό από όλα, με πρωτόγονη δομή και UI αλλά εξαιρετικά robust λειτουργικότητα. Το χρησιμοποίησα πάνω από 3 χρόνια και δούλεψα σε αυτό μεσαία και μεγάλα έργα με ομάδες. Δωρεάν, το παίρνετε και το στήνετε στην υποδομή σας. 


Bugnet


Σε λειτουργικότητα είναι παραπλησιο με το BugTracker.NET, θα έλεγα όμως οτι είναι λίγο πιο “γυαλισμένο” από πλευράς UI και με λίγα περισσότερα features. Και αυτό δωρεάν, και αποτελεί την τρέχουσα επιλογή μου, αν χρειαστώ αποκλειστικά ένα bug tracker - στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια καλύπτομαι από το Teamwork. Δωρεάν, αλλά διατίθεται και με commercial license στα $249 CAD. Και αυτό εγκαθίσταται στις δικές σας υποδομές.


JIRA


Υπάρχουν πολλοί που πίνουν νερό στο όνομά του, αν και εγώ το βρίσκω υπερβολικά περίπλοκο για τις ανάγκες μικρών ομάδων. Heavy-duty enterprise bug/issue tracker, φυσικά επί πληρωμή (μια εταιρία με το όνομα Atlassian νομίζω ότι παραπέμπει από μόνη της στο “δώσε μας τα λεφτά σου”). Πιό standards-based, υποστηρίζει Agile τακτικές, και αυτή τη στιγμή αποτελεί τον επίσημο issue tracker του DNN Community Edition.


Gemini


Μια ισότιμη του JIRA πρόταση, αν και τσουχτερή από πλευράς κόστους. Κάποτε ήταν free, και το δούλεψα παραπάνω από 1-2 χρόνια. Πολύ καλό και λεπτομερες, ιδιως για μεσαία/μεγάλα projects, overkill όμως για μικρά projects και ομάδες των 2-3 ατόμων. Ηταν η παλιότερη πλατφόρμα issue tracking του DNN Community Edition πριν κάνουν switch στο JIRA. Συνεργάζεται με TFS, Git, Subversion, Mercurial. Εχει hosted version με $10 / χρήστη / μήνα και Enterprise version που καλύτερα να έχετε καθήσει πριν δείτε τιμές.


Εφαρμογές CRM / Contact management / Lead-opportunity management:

Εκτός από την οργάνωση των έργων και των εργασιών σας, ιδιαίτερα αν έχετε πολλές επαφές με υποψήφιους πελάτες, σημαντικό ρόλο παίζει και να οργανώνετε αυτό το κομμάτι της δραστηριότητάς σας. Και εδώ η γκάμα από την οποία μπορείτε να επιλέξετε είναι τουλάχιστον τριψήφια. Αναφέρω για άλλη μια φορά αυτές τις εφαρμογές στις οποίες “έμεινα” μετά από αρκετή έρευνα.


Insight.ly


Μια πολύ ενδιαφέρουσα “υβριδική” εφαρμογή project management / CRM με αρκετά όμορφα χαρακτηριστικά, το πιό ενδιαφέρον εκ των οποίων είναι ότι διαθέτει ένα φοβερά χρήσιμο gmail widget που σας επιτρέπει να “συνδέετε” emails με πρόσωπα, εταιρίες και opportunities / projects ώστε να έχετε μαζεμένη τη σημαντική σας αλληλογραφία στο κατάλληλο σημείο. Σχετικά προσιτή οικονομικά και συνεργάζεται άψογα με google apps, ενώ σας επιτρέπει να ορίσετε σχέσεις μεταξύ προσώπων ή μεταξύ προσώπων και εταιριών. Το χρησιμοποιώ, προς το παρόν στη free εκδοχή του, για να παρακολουθώ την εξέλιξη των ενεργειών για έργα που έχει υποβληθεί ή θα υποβληθεί προσφορά. Διαθέτει free plan, όπως καταλάβατε, ενώ τα paid plans ξεκινάνε από $12 / χρήστη με ετήσια χρέωση.


LessAnnoyingCRM


Ενα πολύ απλό CRM / lead-opportunity tracking service με πολυ απλό μοντέλο χρέωσης και εξαιρετικα εύκολο στη χρήση. Η δεύτερη προτίμησή μου μετά το Insight.ly. Ενα απλό μοντέλο χρέωσης και μόνο, προς $10 / χρήστη / μήνα και 30 μέρες trial.


Πιό “αφηρημένες” εφαρμογές διαχείρισης πραγμάτων γενικότερα:

Εδώ αναφέρονται κάποιες εφαρμογές που δεν ανήκουν αυστηρά σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες.


Trello


Έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ Kanban boards; Εναλλακτικά, γνωρίζετε τον Joel Spolsky; Ε, τότε είναι πιθανό να το ξέρετε ήδη. Δεν έχετε; Ωραία, το trello λειτουργεί με τη λογική των “καρτελακίων” που μπαίνουν κάτω από “στήλες” (π.χ. todo - doing - done) και φυσικά είναι πλούσιες σε περιεχόμενο μια και επιτρέπουν επισύναψη multimedia, commenting, tagging και άλλα τέτοια καλούδια. Κατά την άποψή μου είναι καλό για προσωπική οργάνωση ή για μικρά projects, έχοντάς το όμως δοκιμάσει με μεγαλύτερες ομάδες διαπίστωσα οτι η μπάλα είναι εύκολο να χαθεί. Βεβαια, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε και για την οργάνωση άλλων πράγματων, μια και γενικά είναι αρκετά ανοικτό. Αλλοι το χρησιμοποιούν ακόμα και για να οργανώνουν τις συλλογές CD τους. Μεγάλο πλεονέκτημα: Είναι δωρεάν (μπορείς όμως να πληρώσεις για παραπάνω πράγματα).


Laterbox


Μια πολύ απλή δωρεάν browser-based εφαρμογούλα υπενθύμισης πραγμάτων που ακολουθεί τη λογική “1 μεγάλο πράγμα - 3 μικρά πράγματα - 5 πολύ μικρά πράγματα” τα οποία καλείστε να συμπληρώσετε και να διεκπεραιώσετε κάθε μέρα. Έχει και ένα chrome plugin, το οποίο όμως δεν είναι και κάτι ιδιαίτερο. Βοηθάει στο να “εξαφανίσει” όλα εκείνα τα post-it που χρησιμοποιείτε για να σημειώσετε πράγματα τα οποία δεν μπορούν να μπουν σε καμία εφαρμογή. Το χρησιμοποιώ, όχι όσο τακτικά όσο θα ήθελα (που σημαίνει οτι ακόμα πνίγομαι μερικές φορές στα χαρτάκια, αλλά με αποκλειστικά δική μου υπαιτιότητα επειδή είμαι κατά βάθος ένα ανοργάνωτο ρεμάλι που προσπαθεί να σας κάνει να το πάρετε στα σοβαρά).


CodeLibrary.NET


Αν και ίσως να μην έχει σχέση με όλα τα παραπάνω, του αξίζει μια αναφορά πιστεύω. Πολύ πριν βγουν τα Gists, ήταν για μένα επί πολλά χρόνια (και είναι ακόμα) ο απόλυτος thing manager. Λέω “thing” γιατί μπορείς να οργανώσεις τα πάντα σε αυτόν, όχι μόνο κώδικα - από σημειώσεις μέχρι web pages. Ειναι μια desktop εφαρμογή που χρησιμοποιεί database (έχει αρκετές επιλογές μεταξύ των οποίων mysql, sql server και access) και δεν είναι κάτι cloud-based, ούτε ιδιαίτερα scalable, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί με μια azure-based db. Οργανώνεις τα δεδομένα σου σε ιεραρχική μορφή (tree) όπως γουστάρεις, και τα ψάχνεις συνολικά. Το χρησιμοποιούσα και το χρησιμοποιώ τόσο ως code snippet manager όσο και ως document manager για διάφορα έγγραφα και σημειώσεις. Δείτε το, είναι αρκετά φθηνό και πολύ χρήσιμο.


Επίλογος

Να ξαναπώ ότι οι παραπάνω εφαρμογές αποτελούν απλά ένα σημείο εκκίνησης. Σίγουρα, αν κάνετε μια μικρή έρευνα, θα δείτε ότι υπάρχουν πολλές περισσότερες, για όλα τα βαλάντια, και μια από αυτές σίγουρα θα σας κάνει. Για να προλάβω όσους τυχόν θελήσουν να μου σχολιάσουν ότι δεν ανέφερα το Asana, ΝΑΙ. ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΑ. Απλά γιατί μου έσπασε τα νεύρα. Γούστα είναι αυτά.

Το κυριότερο στο οποίο θα πρέπει να στοχεύσετε είναι όχι η εφαρμογή την οποία θα χρησιμοποιήσετε, αλλά η αλλαγή νοοτροπίας. Προσωπικά μου πήρε ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, όταν ξεκίνησα (πολλά χρόνια πριν), για να καταφέρω να κάνω switch από την επικοινωνία με αλυσίδες emails η/και απανωτά τηλεφωνήματα, μετά το τέλος των οποίων ζήτημα ήταν αν θυμόμουν το 10% όσων είχαν ειπωθεί, σε λύσεις πιό λεπτομερείς, με ελαφρώς υψηλότερο κόστος διαχείρισης, κυρίως σε χρόνο, αλλά οι οποίες μακροπρόθεσμα με γλύτωσαν από πολλά “και τι είχαμε πει τότε”. Καλή τύχη!



Σχόλια (13) -

  • Chris

    8/3/2015 9:25:57 πμ | Απάντηση

    Προσωπικά χρησιμοποιώ trello και λίγο mindmaps (συγκεκριμένα το http://mind42.com/).

    Επίσης, επειδή λατρεύω τα post it, τα χρησιμοποιώ και στο PC: http://goo.gl/c6GF5H

  • Panagiotis

    8/3/2015 10:57:02 πμ | Απάντηση

    Δεν ανέφερες το ASANA :p Παίζω με trello για μικρά projects και σαν task manager είναι ότι πρέπει. Επίσης για προσωπική μου οργάνωση πάντα καταλήγω στο υποχθόνια κρυμμένο τεφτέρι μου, που κοιτάει τις text σημειώσεις μου στο pc με σνομπ ύφος.

  • Τάσος

    8/3/2015 12:44:29 μμ | Απάντηση

    Πάντως, αν πρόκειται για μεγάλη ομάδα συνεργατών, αξίζει να απασχολήσεις έναν, ή και δύο απ' αυτούς για να φτιάξεις δικά σου tools. Βέβαια, από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις. Laughing

    • Zaxarias

      8/3/2015 6:37:03 μμ | Απάντηση

      "Δικά σου tools". Δηλαδή, για να μην δώσεις $10-$99 μηνιαιως, αναλόγως το μέγεθος της ομάδας, να απασχολήσεις μια ομάδα όπως η δική τους για να φτιάξεις ένα προϊόν αποκλειστικά για σένα. Χμ. Αν μετρήσεις τις ανθρωποώρες και το κόστος, καλύτερα να πληρώνεις το προϊόν τους για κανα δυο δεκαετίες, πιο φθηνά θα σου έρθει Smile

      • Τάσος

        8/3/2015 9:08:05 μμ | Απάντηση

        Αν έχεις ένα ιδιαίτερο flow στο production σου (και δεν σε καλύπτουν τα παραπάνω εργαλεία), η αν θέλεις να έχεις το προϊόν σου συνδεδεμένο με το ticketing/issue σύστημά σου, τότε σου έρχεται φθηνά... Tong

        • Χρήστος

          29/3/2015 6:50:53 μμ | Απάντηση

          Δεν θα συμφωνούσα απόλυτα με το ότι δεν υπάρχουν λύσεις που να καλύπτουν το όποιδήποτε flow.

          Έχοντας δουλέψει σε μεγάλη ομάδα/εταιρεία πιστεύω ότι είναι ευκολότερο να βρεις ένα σύστημα το οποίο να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις ανάγκες σου και στην συνέχεια να φτιάξεις add-ons/web hooks που θα κάνουν ακριβώς αυτό που επιθυμείς.

          Στο τέλος της ημέρας κερδίζεις στο ότι πολλά bugs που ακόμη δεν έχεις ανακαλύψει, διορθώνονται επειδή κάποιος άλλος τα βρήκε πριν από εσένα.
          Επίσης, σου δίνεται η ευκαιρία να παίξεις με features που δεν φανταζόσουνα ότι θα ήτανε χρήσιμα στην ομάδα, ώστε να τα υλοποιήσετε.

  • Vangos Pterneas

    8/3/2015 6:15:02 μμ | Απάντηση

    Αγαπάμε ΤρίαΚιλάΚώδικα Serious!

    Έχοντας επίσης περάσει από πολλά CRM/project management tools, έχω καταλήξει κι εγώ στο Teamwork. Είναι ιδανική, professional, και καλοσχεδιασμένη λύση για την επικοινωνία με τους πελάτες. Σε ωθεί να κάνεις σωστή δουλειά: milestones, tasks, ανάθεση εργασιών, time tracking, file sharing, email integration.

    Εσύ ξέρεις τι πρέπει να κάνεις και ο πελάτης ξέρει τι πρέπει να περιμένει.

    Επιπλέον, το Teamwork βοηθά ώστε να παραμένει ο πελάτης ενεργό μέλος της διαδικασίας, χωρίς όμως να πρήζει τα ούμπαλα της εταιρίας μου με άσκοπα emails και chat! Αυτό είναι πολύ σημαντικό και μου έχει γλιτώσει ουκ ολίγες παραγωγικές ώρες.

    Jira είναι μάλλον overkill - σαν να χρησιμοποιείς black&decker για να καρφώσεις μια πρόκα.

    Το Trello, αν και ωραίο, δεν μου έχει φανεί χρήσιμο.

    Επομένως, οι επιλογές μου είναι:
    * Teamwork για συντονισμό & επικοινωνία με πελάτες
    * BitBucket για τον πηγαίο κώδικα & το συντονισμό των developers

  • Μιχαλης

    9/3/2015 2:13:21 μμ | Απάντηση

    Εμείς χρησιμοποιούμε Jira επειδή το επιλέγουν οι πελάτες μας κυρίως αλλά για τα εσωτερικά της εταιρίας έχουμε σηκώσει ένα redmine http://www.redmine.org/
    Και είναι αρκετά oldschool και με δυνατότητες.
    Το trello είναι ωραίο και για το κινητό αν δεν το έχετε το συνιστώ, αντί του evernote γιατί είναι λίγο βαρύ...

  • Thanos

    18/3/2015 5:31:27 μμ | Απάντηση

    Πολύ ωραίο άρθρο(as always)!

    Έχοντας δοκιμάσει πολλά από τα παραπανώ tools(συμπεριλαμβανομένων των Post-it) το Jira είναι το μόνο που με(μας) έχει καλύψει μέχρι στιγμής.

    Και βλέποντας μόνο το interface σε βοηθάει στο UX design στις δικές σου εφαρμογές.

    Η πολυπλοκότητα του είναι ένα αναγκαίο αλλά μικρό κακό μπροστά στην επεκτασημότητα του.

  • George

    10/5/2015 11:53:52 μμ | Απάντηση

    Τώρα είδα το Teamwork. Αλήθεια στέλνεις πρόσκληση στον πελάτη για να παρακολουθεί-σχολιάζει-κ.α. ;;
    Μάλλον έχω μπλέξει με λάθος πελάτες.

    • Ζαχαρίας

      11/5/2015 12:54:37 πμ | Απάντηση

      Αλήθεια. Ορισμένοι πελάτες που δεν είναι συνηθισμένοι σε τέτοια συστήματα μπορεί να εκφράσουν αντιρρήσεις, αλλά δεν είναι θέμα επιλογής του πελάτη - απλά, όπως λέω και στο τελευταίο μου post, τα τηλέφωνα και τα email chains κοστίζουν χρήματα. ΠΟΛΛΑ. Αρα, για να κρατηθεί η τιμή χαμηλότερα, εκπαιδεύω τον πελάτη σε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας. Δεν ξέρεις πόσες φορές με έχει σώσει.

  • Siebel Administrator

    26/12/2015 8:57:02 μμ | Απάντηση

    Oracle CRM (ή Siebel). Λύση κατά βάση για μεγάλους οργανισμούς (τραπεζες, τηλεπικοινωνιες, μεγάλα call centers κλπ.)

    • Ζαχαρίας

      10/3/2016 3:36:19 μμ | Απάντηση

      Σορρυ που άργησα τόσο πολύ να το εγκρίνω, είχε πάει στα spam και δεν το πήρα χαμπάρι. ΝΑΙ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΕΩ.

      Αλλά τι σχέση έχουν οι λύσεις για "μεγάλους οργανισμούς"; Δεν είμαι τόσο χοντρός που να θεωρούμαι "μεγάλος οργανισμός". Smile Βασικά μιλάω για ελεύθερους επαγγελματίες όπως η αφεντιά μου ή/και μικρά σχήματα.

Loading